טרנד הקולג' שהשפיע על מותגי האופנה ברחבי העולם

טרנד הקולג' שהשפיע על מותגי האופנה ברחבי העולם

יום אייר-מקס 2024 קריאה טרנד הקולג' שהשפיע על מותגי האופנה ברחבי העולם 3 דקות

הטרנד המכללתי/ווינטג'י הוא אחד מהטרנדים הנפוצים ביותר בעולם האופנה בימינו. לא משנה כמה תנסו להתחמק מזה, הסיכוי שתמצאו את עצמכם מוקפים בבגדים ואביזרים מעוצבים בסגנון כזה הוא גבוה מאוד. הטרנד משלב בין העבר להווה ומעניק נוסטלגיה מתוקה וחמימה אך מעל לכל - מאפשר לכם להביע את הסטייל האישי שלכם, מה שנותן לכם להרגיש בנוח בעצמכם ובבגדים שלכם.

בשנים האחרונות, חברות גדולות בתחום הספורט והטקסטיל נכנסות עמוק יותר אל תוך טרנד הווינטג'. מותגים מובילים בתחום האופנה משיקים קולקציות שמתעדכנות בעיצובים ובהדפסים רטרו, ביניהם לוגואים ממורכזים מודגלים, גזרות אוברסייז, סווטשירטים עם רוכסן 1/2 אורך ועוד. כמו שאנחנו יודעים, הטרנדים בעולם האופנה משתנים ומתפתחים כל הזמן. הסגנון הקולג'י, הפך לאחד הטרנדים החמים ביותר וזכה לפופולריות רבה. מותגים גדולים כמו Nike, Adidas, New Era ו-New Balance ועוד הכניסו את הסגנון הזה לליינים שלהם וזה גרם לו להיות אחד הטרנדים הכי חמים בתעשיית האופנה.


HOODRICH

מה בדיוק הוא הסגנון הקולג'י?

זהו סגנון שמציג מראה ספורטיבי, נועז וצעיר, עם קריצה לחופשיות וצבעוניות - כל זאת מבלי לפספס את האלמנטים המסורתיים והקלאסיים של הסגנון הקולג'י. מותגי האופנה המובילים מציעים מעבר לפריטי לבוש גם תיקי גב, כובעים, נעליים ואביזרים נוספים המשלבים בין סטייל ספורטיבי לבין רוח הקולג'.

אז מה גורם לסטייל הקולג'י להיות כל כך חם? אחד הגורמים העיקריים הוא השילוב המוצלח בין הנוחות והסטייל, כולנו מחפשים בגדים שיתאימו לחיים מהירים ואקטיביים שיהיו גם מרשימים. עם התפתחות הטכנולוגיה בענף, המותגים התחילו לייצר בדים וחומרים החדשים שמשלבים בין פונקציונליות וסגנון. מבחינה חברתית, הסגנון הקולג'י משלב בתוכו הרגשה של רגעי חיבור וקהילה. עם מגוון רחב של אפשרויות ופריטים שמשתלבים זה עם זה בצורה מושלמת, אנשים ממש יכולים להרגיש חלק מקהילה רחבה יותר שלובשת/נועלת את אותם הפריטים והסגנון. הגעת הסגנון הקולג'י למותגים מובילים בעולם האופנה מציינת גם סוג של התפתחות ושיפור בעולם האופנה. עם כל פריט שיצא לשוק, המותגים מחדשים ומתקדמים וזה מפעיל רקע חיובי על עולם האופנה כולו - כך שלמרות שהסגנון הקולג'י יכול להיחשב כטרנד זמני, נראה שהוא טרנד ששומר על עמידותו במהלך השנים. עם הצמיחה של המותגים הגדולים שמציעים קולקציות מתאימות, נראה שהסגנון הקולג'י כאן כדי להישאר.
 

NEW ERA

טרנד הקולג', המכונה גם "סגנון קולגיאלי" (collegiate style) או "אופנה פרפית" (preppy fashion), מקורו בלבוש מסורתי של סטודנטים באוניברסיטאות אמריקאיות יוקרתיות כמו הרווארד, ייל ופרינסטון. סגנון זה הופיע בתחילת עד אמצע המאה ה-20 והתאפיין בפריטי לבוש הקשורים לקמפוסים של ליגת הקיסוס (קבוצת המכללות המובילות בארה"ב). אוניברסיטאות ליגת הקיסוס, עם ההתמקדות שלהן במצוינות אקדמית ובמסורת, השפיעו על בחירות האופנה של הסטודנטים שלהן. הסגנון הדגיש אסתטיקה שמרנית בגזרה נקייה עם התמקדות בלבוש מחויט ופריטים קלאסיים.
סגנון המכללות זכה לפופולריות רחבה יותר מעבר לקמפוסים, במיוחד באמצע המאה ה-20, מכיוון שהוא היה קשור לתחושת תחכום, פריבילגיה ואליטיזם של כסף ישן. עם הזמן הפך לשם נרדף למעמד חברתי מסוים וזהות תרבותית והשפיע על מגמות אופנה בתרבות המיינסטרים. עם הזמן, הסגנון הקולג'יאלי התפתח והתאים לטרנדים אופנתיים שונים. כיום, טרנד הלבוש קולג' ממשיך להיות הבחירה הקלה של חובבי אופנה.